Víme proč může Televize Barrandov přijít o licenci

  • 31117

Víme proč může Televize Barrandov přijít o licenci

Vysílací rada zahájila správní řízení s firmou Barrandov Televizní Studio kvůli možnému porušení podmínek licence. Toho se mohla Televize Barrandov dopustit tím, že odvysílala denní zpravodajský přehled Naše zprávy pouze jednou za den. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání to uvedla v tiskové zprávě.

Programové podmínky licence Barrandovu podle rady stanovují, že součástí programové skladby je denní zpravodajský přehled zařazovaný několikrát denně. Barrandov nejprve zpravodajské Naše zprávy přestal loni v létě úplně vysílat a místo nich zavedl pořad Moje zprávy moderovaný Jaromírem Soukupem. Ten ale rada za zpravodajský nepovažuje a upozornila televizi na porušení podmínek licence. Barrandov proto Naše zprávy v lednu znovu zavedl, ale pouze jednou denně krátce před půlnocí.

 

Televize na konci ledna oznámila, že zruší diskusní pořady Aréna Jaromíra Soukupa, Duel Jaromíra Soukupa, Jaromír Soukup LIVE a také Týden podle Jaromíra Soukupa. Soukup do té doby moderoval 11 pořadů. Soukup uvedl, že důvodem je bezobsažnost toho, co v nich politici říkají. Podle něj se do jeho televize vrátí, až se polepší.

 

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

 

Soukup televizi ovládl v roce 2013. Majitel mediálních firem Médea Group a Empresa Media minulý měsíc také založil politické hnutí List Jaromíra Soukupa. Hnutí se podle Soukupa bude ucházet o zájem voličů, neupřesnil ale zda už v letošních květnových volbách do europarlamentu.

Dnes je 23.02.2019